امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۴۵ بعد از ظهر

به گزارش دهاقان نیوز، امیر صفرپور، اظهار کرد: در یک سال گذشته میزان اجرای آبیاری تیپ در کشت حبوبات تا سطح ۲۰ هکتار، کشت ذرت علوفه‌ای تا سطح ۵۰ هکتار و سبزی و صیفی نیز تا سطح ۴۰ هکتار افزایش داشته است.

وی درباره استقبال کشاورزان این شهرستان از روش‌های کشت جایگزین گفت: استفاده از ارقام میان رس ذرت علوفه‌ای در سطح ۳۰ هکتار و کشت سورگوم به جای ذرت علوفه‌ای در سطح ۵ هکتار انجام شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، از توزیع بیش از ۵۹۰ تن کود اوره یارانه‌ای در سال ۹۸ به کشاورزان خبر داد و افزود: در سال ۹۸ مقدار ۱۵۰ تن کود فسفات و ۱۱۰ تن پتاسی نیز بین یک‌هزار و ۵۰۰ کشاورز شهرستان توزیع شده است.

صفرپور با اشاره به پیش بینی برداشت محصولات بهاره، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان آبان ماه ۲۵۰۰ تن حبوبات در سطح یک‌هزار هکتار و ۱۵ هزار تن علوفه در سطح ۲۵۰ هکتار از مزارع برداشت شود.

وی، با توجه به تحقق بیشتر از سهمیه اعلام شده استفاده از بذر گواهی شده گندم و جو اظهار کرد: این مقدار برابر با به میزان ۱۰۹ تن بوده است. همچنین تولید گندم آبی ۱۰ هزار تن در سطح دو هزار و۵۰۰ هکتار و جو آبی برابر با ۹ هزار تن در سطح دو هزار و ۷۰۰ هکتار ثبت شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، افزود: اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی تا سطح ۵۰۰ هکتار تاکنون روند افزایشی در مناطق کشاورزی این شهرستان داشته است.

منبع:خبرگزاری ایمنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی